Kia

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Carina - 11 december 2009 14:34


Nu är provet gjort, Skönt hoppas nu hon rätta det så snabbt som möjligt, så man får veta vad man får i betyget. Nu ska jag rensa väck alla papper i geriatrik som ligger här. Nu ska jag fram med alla dom som tillhör Hemsjukvården. Så jag kan sätta igång med det, fast jag ska vänta med plugg till senare eller kanske skiter jag i det idag, och bara ta en efm ledigt från allt jobb.

Jag har iallafall fixat några julklappar och satt upp röda gardiner i köket idag. Får se om jag kan skicka ner Jocke i källan och hämta upp julsakerna. Så får jag se om jag gör något mer idag.

Ska fixa lite mat nu. Ikväll kl 8, då blir det Idol och hålla tummarna för att Erik ska vinna. Han har varit grymt bra hela tiden.


Ha en bra kväll

Av Carina - 11 december 2009 06:26


Ja nu är två veckor gjorda på praktiken. Idag är jag ledig och ska gå upp till skolan och göra provet i geriatriken. Ska bli så skönt när det är gjort. Sen får jag lägga helgen till att läsa på provet i Hemsjukvård. Tänkte se om jag kan göra det på torsdag. För då får jag nästa helg ledig, så man hinner göra lite förberedelser inför julen. För när man väl gjort proven kan man ju slappna av lite och slippa känna den pressen över sig. Jag ska sätta mig och läsa igenom geriatriken en sista gång, innan jag ska gå. Det gäller ju att göra så bra ifrån sig som möjligt. Pratade med Maria igår. Hon sa att det spelar ingen roll om vi har MVG på alla inlämningarna, för hon går tydligen bara efter provet när hon sätter betyget. Känns lite tråkigt när man lagt ner så mycket jobb på inlämningarna. 

Hade jag vetat det innan, hade jag nog inte lagt ner så mycket jobb på dom.


Ha en bra dag   


Ovido - Quiz & Flashcards