Kia

Alla inlägg under september 2009

Av Carina - 30 september 2009 18:48

Igår gjorde vi redovisningen, och det gick jätte bra MVG på den ena delen, och VG på den andra. Så vi får väl vara nöjda. Vi hade även besök av 2 killar från AA, mycket intressant, den ena killen hade använt droger i 40 år ungefär.


Nu har vi börjat nytt tema Människan i socialt och kulturellt, jag tror att det kan bli riktigt spännande. Nu ska vi göra en inlämning om vår egen kultur. Det är ett eget arbete, och det känns faktiskt rätt bra att få göra något eget, efter alla grupparbeten. Får hoppas att jag får ihop det, så det blir bra. Men som alltid kan man bara göra sitt bästa.


Ett par bilder på mina älsklings killar.


Viggo gillar att ligga högt på soffan  


Viggo älskar att ligga uppe på ryggstödet,


Virus sover   


Virus kan sova i vilken ställning som helst, tror inte han har några leder i kroppen den hunden


Ha de bra och va rädda om varandra

Kram och blöta pussar från de små


Av Carina - 23 september 2009 17:26

Tänkte jag skulle gå en sväng med hundarna nu, men jag får vänta lite med det, för det regnar nu, och då går ju inte Vigge ut, men det slutar väl snart. Idag har jag varit hemma och pluggat. Men  har hunnit med lite annat också. Som städat och plockat lite, finns alltid att göra. Och man orkar inte sitta och leta information hela dan, måste ta lite pauser emellanåt.


Jag har stickat lite också, så nu har jag bara en halv arm kvar, sen är min ljusblå tröja klar.

Jocke har blivit sjuk och mår inte så bra, vet inte vad han åkt på för något, hoppas han inte smittar. Jag har inte tid att vara sjuk. Nu ska jag ha lite kaffe och hålla koll på när det sluta regna, så vi kommer ut en sväng.


Va rädd om er Kram


 


Av Carina - 22 september 2009 17:34

Idag var det studiesök igen. Kan tycka det är lite lustigt, att dom som tycker psykiatrin är jätte kul, och vill läsa detta i valbar kurs, inte ens bry sig om att komma. Men dom missade verkligen nått. För det var verkligen intressant och kul att vara där.


Efter det besöket cyklade jag hem, för att plugga vidare till redovisningen. Så här har jag suttit vid datorn och böcker hela dan. Ja ett avbrott för matlagning har det ju blivit och en promenad med Virus, för Viggo kom bara till dörren, då vände han och gick in igen för det regnade. Så det var bara att gå in med han igen. Men Jocke tränade lite sök med han istället, och det gillar han. Han kan hålla på hur länge som helst och söka.


Nej nu ska jag ringa mina döttrar, sen blir det fortsatt plugg en stund till.


Av Carina - 21 september 2009 13:58

Ja då är det måndag igen, vad tar helgerna vägen. Jag har inte gjort så mycket i helg, bara tagit det lugnt. Inte behövt plugga något, de har varit jätte skönt.


I går var Anna Lena och Anneli här, Maria var också uppe en stund, vi hade jätte trevligt som vanligt. Maria och jag gick en kvälls promenad med killarna. Sen drack vi kaffe och stickade lite på kvällen. Så det var en mycket bra dag. Som inte slutade så bra, jag råkade slå i backen så de visslade om det. Det gjorde inte så ont då, förutom lite skavsår här och var, men på kvällen började det verka i hela kroppen, och jag kunde knappt sova inatt, så jäkla ont hade jag.


Men jag ska ta en värktablett och lägga mig och vila en liten stund nu. För både ben och armar värker just nu. Men det blir till att ligga på rygg, och det är ju inte så himla skönt, men har inget val just nu.


Vi började med ett nytt tema idag, som vi ska redovisas nästa vecka, så det blir nog en hel del att göra i veckan. Men de ska nog gå bra hoppas jag. Det ska handla om Övergrepp och narkotika.


Jag trimmade mina små killar för ett tag sedan, dom blev så fina


viggo o virus innan klippning  

Innan trimmning


Viggo trött efter klippning


Efter trimmning blir man rätt trött så då får man vila lite, men matte skulle ju

störa mig med den där jäkla kameran :) 


 Virus sover så sött

Men det här Viruset väcker man inte så lätt


Kram på er

  

Av Carina - 18 september 2009 11:56

Nu var redovisningen avklarad. Provet är gjort. Skönt. Redovisningen gick bra, hon tyckte att vi hade fått med det mesta, så där blev det ett VG och det får man vara nöjd med, för vi hade inte jobbat med det så mycket, eftersom vi hade ett prov att plugga till också. Jag tror att provet också gick ganska bra, får väl veta det nästa vecka.


Det är jäkligt skönt att denna veckan är slut. Nu blir det inget pluggande i helgen, istället ska jag läsa en bra bok och njuta av ledigheten. Ja lite tvätt och städning blir det ju också.


På söndag kommer Annalena och Anneli in, då ska vi fika och prata en massa skit. Det ska bli kul, för nu har jag pluggat så mycket sen vi började, så man kan ju inte påstå att man varit vidare social.


Ha en bra helg till er alla från oss, njut av livet och gnäll inte över småsaker.

Kram och blöta pussar


Av Carina - 14 september 2009 16:07

Idag var det bara föreläsningar. På fmd var det en man från IFS, och på efm en kille från mobila teamet, intressant. Ja som jag sagt innan så läser vi socialpsykiatri just nu, med både redovisning och prov denna veckan.

Jag för egen del tror att jag lärt mig mer, om man inte hade haft denna press på sig om prov och redovisning. Nu pluggar man så intensivt på just detta, så risken är att mycket av det är glömt om några veckor.


Jag kan väl tycka att vi går lite väl djupt i detta ämne, eftersom det finns en valbar kurs i ämnet psykiatri. Om man nu vill jobba med detta. Vilket jag inte ska göra. Ämnet är väldigt intressant, men hade gärna pluggat sådant som jag har mer användning för.


Imorgon har vi självstudier, så då kommer Maria, så ska vi plugga till provet tillsammans. Det blir lite roligare att plugga då. Jag får fundera lite på vad jag ska bjuda henne på för mat i morgon. Det blir inte kyckling iallafall, för det vet jag att hon inte äter.


Nu ska jag sätta igång med middagen, det får bli Pasta och köttfärssås idag, Orka inte stå med något invecklat. Sen tänkte jag läsa igenom redovisningen en gång till, den får det vara med plugget för idag.

Va rädd om er Kram

Av Carina - 13 september 2009 21:12

Ja då var denna helg snart slut. Jag har inte gjort något kul på hela helgen. Jag har bara tvättat och städat och läst socialpsykologi och bakat bröd.


Jag kollade på filmen Män som hatar kvinnor, rätt okej faktiskt.

Men det går ju aldrig att jämföra filmen med boken. Och böckerna är ju fruktat bra.


En långpromenad med mina små killar blev det igår. för då var det ju fint väder, men idag har det regnat till o från hela tiden. Och Viggo vill inte gå ut när det regna, han är livrädd för att bli blöt om tassarna.



Var rädda om varandra, livet är för kort för att bråka Kram


Av Carina - 9 september 2009 18:02

Ja då var snart denna dag slut. Maria har varit här, vi har jobbat med att hitta info till redovisningen. Vi hittade rätt mycket. Så nu är det bara att få ihop all info till en redovisning, så den blir okej. Man kan ju inte ha med hur mycket som helst.


Vi jobbade väldigt flitigt, gjorde bara pause för hund promenad och matlagning och för lite annat . Det blev tacos, till lunch, jätte gott.


När Maria satt och letade på datorn hittade hon en sida hur psykisk sjuka har blivigt bemötta av vissa innom psykvården. Och det kan jag säga var en skrämmande läsning, först trodde jag att det var en skämtsida, men så är inte fallet. Kunde konstatera att det jobbar många innom vården som borde välja ett annat yrke.


Nu blir det nog inte mer pluggande för mig idag, just nu har jag bröd på jäsning som snart ska in i ugnen. Sen ska jag bara ta det lungt, sätta på lite skön musik och sticka lite på min tröja så jag blir klar med den.


Nu ringde presis Louise, dom ska köra till Stockholm i kväll, för imorgon ska dom vidare från Stockholm till New York, och ja vill följa medGråter


Ha en bra kväll och ta hand om er Kram

Ovido - Quiz & Flashcards