Kia

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Sluta Röka

Av Carina - 30 juni 2011 11:43


Ja då är de dax att göra något åt detta beroende  


Ja hade tänkt att till semesern ska jag ta mig i kragen o sluta med detta beroende. Får väl se hur det går, men jag ska verkligen göra ett allvarligt försök.



Ja har 3½veckor på mig att förbereda mig o minska antalet cig om dagen.

På jobbet funkar det ju rätt bra, eftersom man inte får röka på arbetstid, de är värre när man kommer hem.



Jag får se till så att jag har en massa annat att göra. Köpa hem massor med garn så jag kan ta till stickor o virknål varje gång jag blir rök sugen. Ska även köpa en massor bra o spännande böcker så jag har något att läsa hela tiden.

Jag vill ju inte ta till godis eller annat ätbart istället för cig, för då får man ju problem med vikten o även hälsan.  Många går ju upp i vikt när dom slutar, o de vill jag inte,,,,,



Ja man får väl se hur de går, kan ju inte lova något, bara göra sitt bästa. Aldrig lätt att sluta med något man gjort i såååååå många år.



Nu ska jag göra lite nytta innan jag ska jobba ikväll


Ha en bra dag Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 11 juli 2012 08:55

Efter några helt underbara dagar i Värmland med mina tjejer o deras sambos, är man hemma igen. Det blev mycket shopping o god mat och många härliga skratt. Nu hoppas jag att det ska bli en fortsatt fin semester, trots att de har lovat regn hela vec...

Av Carina - 4 juli 2012 13:37

Nu är et full fart här hemma, Jag städar, tvättar o plockar. Vill ju att hemmet ska vara någolunda fint när man kommer hem igen. Måste börja packa också, vet inte vad man ska ha för kläder med sig. Vädret skiftar ju väldigt fort just nu. Bara de blir...

Av Carina - 3 juli 2012 12:37


    Mitt bonus barnbarn Freya o mina små killar Viggo o Virus ...

Av Carina - 3 juli 2012 12:12

Nu är det bara 3 dagar kvar, på torsdag slutar jag kl 11 o då är det bara hem o fixa till mig lite, sen kör jag till Värmland för att träffa mina tjejer några dagar. Känner att jag verkligen behöver komma iväg, det har varit en jobbig tid, mycket har...

Av Carina - 7 augusti 2011 08:43

Jag plockade upp Susanne vid 5 tiden, o sen körde vi upp till Anneli som hade fixat tjejkvällen, vi blev 11 och med så många kvinnor i samma rum kan de inte bli annat än en kannon kväll. Det blev lite vollyboll, mycket snack och många goa skratt   Tu...

Presentation


Jag o Virus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards