Kia

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carina - 31 oktober 2009 17:32

…..är borta.

Maria kom redan vid 9 tiden idag, för vi skulle plugga lite, var det tänkt. Men det blev inte riktigt så, för varken Maria eller jag hade någon motivation. Så när hon gick hem vid 5, hade vi nog pratat katastrofmedicin ca 30 min, under hela dagen. Vi får göra ett nytt försök imorgon. Det blev som vanligt en massa kaffe och kakor, och lite godis.


Nu ska jag göra lite mat till mig och sonen, så vi får i oss lite annat än godis idag.

Sen ska jag sätta mig och läsa en stund innan körslaget börjar, för det ska jag kolla på.


Maria tog några fina bilder på hundarna när vi var ute. Det är inte lätt att ta på Virus, för han står inte still så länge, så det gäller att vara snabb.

Han har inte riktigt lärt sig det kommandot än, att stanna kvar betyder att man ska stanna mer än 3 sek. men han lär sig med tiden.


Viggo  

Viggo


  

Virus


Ha en bra kväll

Kram

Av Carina - 30 oktober 2009 22:05

.. igen, veckorna går i rasande fart. Slutade redan kl 11 idag, Maria följde med hem en stund, och pratade lite skit och tog en kaffe. Inget pluggande idag, vi tar det imorgon istället. När hon hade gått hem, satte jag igång att plocka undan lite och tog en vända med dammsugan. Annars har jag tagit det rätt lugnt idag, och middag behövde jag inte tänka på, det fixade min son idag.


Jag har kollat på Idol ikväll, och jag säger bara det, vinner inte Erik hela det här spektaklet, så vet i gudarna hur folk tänker. Han är så jäkla duktig den killen.


Nu ska jag sätta mig och läsa en liten stund, innan jag ska krypa ner i sängen, köpte en ny bok av John Grisham ”Utpressningen” som jag tänkte börja läsa. Får se hur mycket läsande det blir innan jag somnar, jag är rätt trött. Jag är ju uppe rätt tidigt på morgnarna, vardag som helg, runt 6 brukar det bli, någon enstaka gång kan det bli till 7 men det är inte ofta.


Ha de gott

Kram


Av Carina - 29 oktober 2009 19:30


Ja det blev inte mycket pluggande idag. Både jag och Maria tappade motivationen någon stans.

Men vi fixade god mat och gick en runda med killarna V, och pratade en massa skit, så vi hade det jäkligt trevligt ändå. Men det blir ju fler tillfällen att plugga, provet är ju inte fören på tisdag.

Just det där med organisationen är ju inte svårt. Det svåra är att prioritera, ställa diagnos och bestämma viken behandling som gäller i första skedet.


Nu ska jag ta en sväng med killarna V igen, sen blir det bara att ta det lugnt resten av kvällen, känner mig rätt trött, så ska väl lägga mig någorlunda i tid.


Kram


Av Carina - 28 oktober 2009 13:43

Det var en kort dag vi slutade 12, rätt skönt nu när man har mycket som ska läsas in till provet. Vi var nere i Metodrummet och repeterade bltr, andning och puls. Men det mesta av dagen gick till att prata om hur man ska prioritera människor på en olycksplats, och hur man ska ta hand om dem. Detta är inte lätt, så man får väl se hur provet kommer att gå.

Men det får bli till att plugga varenda dag fram till tisdag, så jag vet ju vad jag ska göra i helgen. Imorgon har vi självstudier, fick några uppgifter som skulle göras, men dom har jag redan gjort, så morgondagen får gå till läsning av alla anteckningar.

Maria kommer i morgon, så vi ska plugga tillsammans, det är rätt bra, för man lär sig faktiskt mycke på att sitta och diskutera fram olika lösningar på uppgifterna.


Nu ska jag fixa något lätt att äta, blir sen middag idag eftersom Jocke jobbar. Sen blir det en promenad med dom små odjuren.

Puss o Kram


Av Carina - 28 oktober 2009 06:55

Vi håller på med katastrofmedicin nu. Mycket intressant och jätte roligt, men det är mycket att läsa in till tisdag när, vi ska ha prov i detta ämne. Jag gilla inte prov. Känner att jag hade lärt mig mycket mer, om jag inte hade haft den pressen på mig, som det blir när man vet att man ska ha prov.


Detta är det sista temat vi har, sen är vi klara med grund kursen, sen börjar vi med dom valbara kurserna. Jag har valt Geriatrik och hemsjukvård som ska pågå i 8 veckor med 4 praktik och 4 med teori. Men det ska bli kul, jag ska ha min praktik hos Distriktssköterskan.


Vi är färdig med utbildningen den sista december. Sen ska man ut och söka jobb. Kanske att jag läser någon mer valbar kurs, på distans, men då kan man ju jobba samtidigt. Jag tycker det är jätte kul med skolan, även om det är väldigt jobbigt emellanåt och mycket att läsa in.


Nu ska jag fixa till mig lite, sen är det dax att gå till skolan.

Ha en bra dag o var rädda om varandra

Många kramar från mig

Av Carina - 25 oktober 2009 13:44



Mina ögon kan tindra


Mina läppar kan le


Men sorgen i hjärtat


Kan ingen se

Av Carina - 24 oktober 2009 08:18

Jag läste om den lilla hunden i Göteborg, Lucinda som torterades till döds när husse handlade. Jag blir både arg och ledsen, hur fan kan man göra så med ett djur. Man mår jäkligt illa av att läsa sånt.


Men jag blir även jäkligt förbannad, på människor som binder sina djur utan för butiker, eller som lämna dom själva i bilen. Fattar inte vad dom tänker på. Det finns väl ingen anledning att ta med hunden när man ska handla. Jag ser ofta hundar som står bundna utanför butikerna, när jag är ute och det gör mig lika arg varenda gång jag ser det.

Varje gång tänker jag på om det är någon som ska göra illa hund, innan ägaren kommer, eller sno hunden.

Om det nu är så att man ser sin hund, som sitt lilla barn, så är ju detta märkligt, för inte sätter vi väl barnen utanför butiken.

Nej folk skulle kanske tänka lite.

Av Carina - 22 oktober 2009 12:58

Ja då var redovisningen gjord. Det gick jätte bra. Ove tyckte att vi fått med det viktigaste, och att vi gjorde det bra, så det blev ett MVG.

Skönt att det är gjort. Så nu har jag efm ledig, utan att behöva plugga något.


Tänkte att jag skulle sätta mig med en kopp kaffe och en bra bok nu.

Ha de gott

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards