Kia

Alla inlägg under maj 2010

Av Carina - 24 maj 2010 16:08


Jag undrar vad arbetsförmedlingen i Kralshamn sysslar med, inte är det att hjälpa arbetslösa iallafall. Men det är ju inte deras ersättning som blir indragen om man inte gör det man ska, eller hör av sig till AF när man ska.

Min handledare hade gett mig en tid, när jag skulle kontakta honom och göra en uppföljning av mitt arbetssökande och göra en ny handlingsplan.

Jag ringer honom kl 8 får inget svar, håller sedan på att ringa honom ungefär var 10 min fram till kl 12, då skickade jag ett mail till han och bad att han skulle ringa upp mig, eftersom jag inte kunde nå han. Jag ringde även till Afs kundtjänst o förklarade situationen, hon tyckte jag gjort vad jag kunde för att få tag i honom och skulle meddela detta till mitt fack.


Min handledares svar på mitt mail var, att han inte hade tid att ringa mig dom närmaste dagarna, men att det gick bra att skicka ett mail till han om vad jag gjort och hur min situation ser ut nu.

Det hade inte tagit längre tid att ringa upp mig, som det tog för han att skicka mailet.


Det låter så himla bra när dom får säga det själva, dom ställer upp o man kan höra av sig så fort det är något man undra över, dom är ju där för att hjälpa oss. Ja så ska de nog vara men så fungera det inte i Karlshamn, utan här verka dom tycka att ju mindre man träffa dom arbetssökande ju bättre är det.

Jag har alltså träffat min handledare 1 gång i Januari, sen fick jag en tid när jag skulle ringa kundtjänst o sen denna tid när jag skulle ringa honom. Men som han inte hade tid med. Jag undrar verkligen vad dom sysslar med. Inte är det väl meningen att dom ska jobba på detta sätt.

Men detta visar bara vad jag tyckt om Af alltid, att dom gör inget för att hjälpa, vill man ha jobb får man fixa de själv så enkelt är det.


Nu har jag gnällt klart. Ha en bra dag Kram

Av Carina - 12 maj 2010 21:30

Dagen började med en morgon promenad i ösregn inte så uppskattat av Viggo, fick nästan dra han hela rundan, han ville inte gå ut i de vädret, men jag förstår han för de ville ju inte jag heller. Virus han märker nog inte ens att de regnar.

Fick lite dåligt samvete idag när jag kollade min mail, har inte kollat den på rätt länge, så de var ju en del som skrivit, men hoppas jag blir förlåten för att svar har dröjt.

Jag ska bli bättre på att kolla den Lovar.

Idag har jag varit i Ostbutiken och köpte ost och kex, sen var jag o köpte lite vin och frukt och annat gott till morgon dagen.

Jag har även lekt rörmokare och rensat avlopp. Man kan ju ringa vaktmästaren men jag har inte lust att vänta många veckor innan de blir gjort, De är inte så roligt att behöva torka golvet varenda gång man duschat. Men som det heter, En bra kvinna reder sig själv eller nåt sånt   

Nu ska jag ut i regnet igen en sista vända innan sängen.

Va rädda om er Kram


Av Carina - 11 maj 2010 19:52

Ja då har snart ännu en dag gått. Det har väl inte hänt så mycket idag. Jag har fortsatt min städning, med att putsa fönstren o hänga upp nya gardiner i Tv rummet idag. Rensat lite i några skåp. Tycker jag fått en väldig energi helt plötsligt.

Jag fundera på om jag ska möblera om i sovrummet men vet inte riktigt hur jag vill ha de, så får väl fundera lite innan jag börja flytta runt möblerna.

Jag längtar till Torsdag när Louise kommer ner från Karlstad o hälsa på några dagar. Ska bli så kul. Vi ska ha de riktigt lugnt o skönt, ja en liten shopping runda blir de ju också, de är ju ett måste. Ibland saknar jag mina tjejer så otroligt mycket, och önskar att de alltid skulle vara hos mig.

Men så funkar det ju inte   

Nu är det ju inte så många veckor innan Jennifer kommer ner. Hon har ju lagt sin praktik i Karlshamn, ska vara hos Dietisterna på sjukhuset. De blir nog spännande för henne o se hur dom jobbar.

Nu ska jag ha mig en kopp kaffe innan jag går med hundarna


Ha en bra kväll o va rädda om varandra Kram


Av Carina - 10 maj 2010 21:22

De har varit en riktigt bra dag. Telefonen ringde o det samtalet har jag väntat på i 4 månader. Det var nämligen Kommunen som frågade om jag fortfarande var intresserad av att jobba, Och de var ja ju.

Så om 2 veckor ska jag upp till kommunen på ett info möte, sen är det bara till att sätta igång att jobba. Hon sa att det kanske inte blir så mycket jobb innan sommaren, hon visste ju att jag hade sommar jobb och det påverkas inte, eftersom de är inom kommunen. Fatta att jag är överlycklig idag. Så både städningen o tvätten har gått som en dans, nästan så jag tyckte de va roligt att damma o dammsuga idag.

Sen har vi varit ute med hundarna så dom fick springa av sig lite, Vigge gav upp först han bara la sig platt på marken o tyckte att nu räcker det, nu vill jag hem.

Nu ska jag ut en sista vända med mina små pojkar, sen ska jag sätter mig o läser lite, innan det är dax för sängen

Kram


Av Carina - 10 maj 2010 11:11

Då va de ny vecka igen, tiden går så fort så man hinner knappt med.

Jag har väl inte gjort så mycket i helgen, vädret har ju inte varit på min sida precis,  Jag var ut med hundarna i skogen så dom fick springa av sig lite. Jag har tränat lite med Virus också, men de är inte lätt för det finns så mycket roligt o spännande ute som fångar hans uppmärksamhet, roligare än att lyssna på mig iallafall. Vigge fick söka lite, han älskar när jag lägger ut godis eller nått så han kan söka.

Idag blir det lite städning och tvätt och en tur ut till coop, ibland tycker jag inte man gör annat än handla. Tänkte även att jag skulle köra ut med hundarna så dom får springa av sig lite i de fria. När man bor mitt i centrum så blir det ju mest promenader i stan, så jag tycker det är viktig att man kommer ut i skogen lite, så dom slipper asfalt hela tiden.Nej nu får jag sätta igång att göra lite nytta.


Ha en bra dag Kram till er alla o va rädda om er

Presentation


Jag o Virus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards