Kia

Alla inlägg under maj 2009

Av Carina - 31 maj 2009 14:50

Hjälp mammor över hela världen 

Jag hoppas ni tittar på galan i dag som är för världens alla mammor.

Alla har det inte så bra, i dessa tider, Men jag tror nog vi kan skippa något av de vi brukar köpa, för att skänka en liten slant till dessa kvinnor.

 

Ring 099-90 100 och bidrag med 100 kr till Rädda Mammorna.

Av Carina - 30 maj 2009 20:39

Ja då är denna lördag snart över. Jag har sluppit illamåendet och huvudvärken, vilket jag hade både i torsdags och fredags.


Idag har jag tvättat och handlat som vanligt, när man har en ledig dag. Jag har även hunnit gå igenom redovisningen och jobbat med den lite.


Jag slapp i alla fall stå vid spisen idag, eftersom vi var på middag hos mamma och pappa. Min bror Mats och hans fru Annalena var också där. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll. Med god mat och mycket prat och skratt, som alltid när vi träffas. Även småkillarna tycker det är toppen att åka till mormor och morfar, för det blir mycket godis :)

Av Carina - 28 maj 2009 15:31

Ja då ska jag göra ett nytt försök med denna orkidé, som jag köpte idag. Jag tillhör inte den kategori människor med gröna fingrar, som man brukar säga. Införskaffade 2 jätte fina orkidéer för ett tag sedan och skötte dem efter konsten alla regler, men se det gick ej, för efter några veckor var det bara 2 pinnar med några blad längst ner, blommorna låg på fönster bänken. Jag brukar hålla mig till gröna växter, för de fixar jag. Men tycker ju att orkidén är en fin blomma, så jag gör nu ett nytt försök.  Det är bara att hålla tummarna, och se vad som händer.

Av Carina - 26 maj 2009 16:25

I människans jakt på pengar blir många djuren lidande, men tack vare

BOS (Borneo Orangutan Survival)

som i början av 1990-talet statade i Indonesien har många orangutanger chans att få ett bra liv.

 

Regnskogarna på Borneo och Sumatra fälls i en ofattbar takt och därmed försvinner de sista livsmiljöerna för de apor som finns kvar. Fortfarande lever också mängder av orangutanger, framför allt ungar, i fångenskap under vidriga förhållanden. Trots att det är förbjudet att ha orangutanger i fångenskap men befolkningen bryr sig inte. Jag vet vad jag vill åka på semester, nu kanske ni också kan räkna ut det.

Du kan hjälpa orangutangerna genom att stödja BOS.

 

http://www.orangutanger.se/

 

Min lilla adoptiv orangutang heter Grendon.

Min dotter Jennifer har också en liten tjej som heter Kesi.

Jag har tyvärr ingen bild på henne, så ni får nöja er med Grendon.

Av Carina - 24 maj 2009 15:38

Ja då är snart denna helgen över. Jag har inte gjort något vettigt tycker jag. Fastnade i en bok, och när jag gör det, så har jag svårt för att lägga den ifrån mig. Har alltid läst mycket, men sen jag började skolan så har jag inte hunnit.  Just nu läser jag Misstanken med Minette Walters. Har även läst Djävulens fjäder som hon skrivigt, en otroligt bra bok. Dessa böcker kan jag rekommendera alla att läsa, även Stieg Larssons 3 böcker som ingår i Millennium serien. Kanon bra böcker, som dem gör film av nu.  Jag väntar och hyr dom på DVD sen. Tycker det är skönare att sitta uppkrupen hemma i soffan med små killarna och titta på film. Med en påse Polly :)


Nej nu ska jag läsa lite till, för imorgon är det skola igen. Ska börja nytt arbete på tisdag så då hinner jag inte. Då blir det till att läsa om tumörsjukdomar.


Kram till er alla

Av Carina - 14 maj 2009 16:28

Ja då var denna praktiken över, vad tog dessa 5 veckorna vägen. Men det är bara 4 veckor till man får börja jobba igen. Jag trivs jätte bra i skolan det är inte de, men jag tycker det är så kul att jobba. Lena var nere för sista samtalet. Det var bara massa beröm om hur bra jag passar för detta jobb m.m Personalen tycker det är synd att jag fått jobb i sommar, för dom vill ha mig kvar. Ska inte skryta för mycket om allt dom sa, men det är roligt att höra att dom varit så nöjda med en. Nu är det bara hemuppgiften kvar. Man ska skriva både positiva och negativa saker. Men jag kan inte hitta några negativa. Vist alla jobbar på olika sätt. Men så länge arbetet blir utfört på ett bra sätt, och med hänsyn till vårdtagarnas bästa spelar det ingen roll hur man gör det. Alla är ju olika som tur väl är. Jag kommer att sakna både personal och vårdtagarna.

Av Carina - 8 maj 2009 07:10

Hade tänkt ta det lite lugnt igår när jag var ledig. Men det blev det inte. Pusslade om de små liven lite och städade, tvättade, rensade garderober och lite sådant.  Vet inte vad all energi kom ifrån. Det är inget roligt, men man känner sig rätt nöjd när man är klar. Avslutade dagen med en fika och lite skit prat uppe hos min syster och hennes man.

Idag börjar jag jobba kl 13, ska jobbar hela helgen. Tiden har gått så fort, nu är det bara nästa vecka med, sen är denna praktiken gjord, tråkigt tycker jag. Hade gärna varit kvar där några veckor till. Det är lite konstigt att vår grupp bara har 5 veckors praktik, när dom andre har 8 veckor. Har inte riktigt fattat varför det är så. Nej nu ska jag ut och ta mig lite frukost.

Ha en bra dag  Kram och blöta pussar från killarna V

Av Carina - 7 maj 2009 08:47

 

Idag är jag ledig, och eftersom det är så tråkigt väder så får det bli städning och tvätt idag, inget kul men ett måste. Jag ska ha lite päls vård på mina små killar också brukar ta en 1 -2 tim att gå igenom dem. Viggo gillar inte alls matte när hon ska hålla på med den jäkla borsten, han tycker det är bättra när man tar saxen. Med Virus är det inga problem, han gillar allt den hunden, så han är lätt att ta.

Jag har hört att man kan bada hundarna med såpa, pälsen skulle vist bli fin. Jag har inte vågat testa än, med är det någon som vet eller har gjort det så får ni gärna berätta det för mig.

Presentation


Jag o Virus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards