Kia

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Några bok tips

Av Carina - 24 maj 2009 15:38

Ja då är snart denna helgen över. Jag har inte gjort något vettigt tycker jag. Fastnade i en bok, och när jag gör det, så har jag svårt för att lägga den ifrån mig. Har alltid läst mycket, men sen jag började skolan så har jag inte hunnit.  Just nu läser jag Misstanken med Minette Walters. Har även läst Djävulens fjäder som hon skrivigt, en otroligt bra bok. Dessa böcker kan jag rekommendera alla att läsa, även Stieg Larssons 3 böcker som ingår i Millennium serien. Kanon bra böcker, som dem gör film av nu.  Jag väntar och hyr dom på DVD sen. Tycker det är skönare att sitta uppkrupen hemma i soffan med små killarna och titta på film. Med en påse Polly :)


Nej nu ska jag läsa lite till, för imorgon är det skola igen. Ska börja nytt arbete på tisdag så då hinner jag inte. Då blir det till att läsa om tumörsjukdomar.


Kram till er alla

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

25 maj 2009 08:35

Om du inte har något emot att läsa böcker om riktiga människor --därmed inget ont sagt om ditt bokval!! -- kan jag tipsa om: En annorlunda barndom av Iris Johansson. En kvinna berättar om sin barndom där hon växte upp som autistisk. Hur annorlunda hon kände sig och hur hon klarade sig tack vare en pappa som trodde på henne. Idag lever hon som föredragshållare

Kan också tipsa om två böcker av Thomas Sjödin: "När träden avlövas ser man längre från vårt kök" samt "Reservkraft" De handlar om hur det är att ha TVÅ (av tre) barn med obotlig hjärnskada som bara kan sluta på ett sätt... Mitt i all sorg ser man ändock ljus.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 11 juli 2012 08:55

Efter några helt underbara dagar i Värmland med mina tjejer o deras sambos, är man hemma igen. Det blev mycket shopping o god mat och många härliga skratt. Nu hoppas jag att det ska bli en fortsatt fin semester, trots att de har lovat regn hela vec...

Av Carina - 4 juli 2012 13:37

Nu är et full fart här hemma, Jag städar, tvättar o plockar. Vill ju att hemmet ska vara någolunda fint när man kommer hem igen. Måste börja packa också, vet inte vad man ska ha för kläder med sig. Vädret skiftar ju väldigt fort just nu. Bara de blir...

Av Carina - 3 juli 2012 12:37


    Mitt bonus barnbarn Freya o mina små killar Viggo o Virus ...

Av Carina - 3 juli 2012 12:12

Nu är det bara 3 dagar kvar, på torsdag slutar jag kl 11 o då är det bara hem o fixa till mig lite, sen kör jag till Värmland för att träffa mina tjejer några dagar. Känner att jag verkligen behöver komma iväg, det har varit en jobbig tid, mycket har...

Av Carina - 7 augusti 2011 08:43

Jag plockade upp Susanne vid 5 tiden, o sen körde vi upp till Anneli som hade fixat tjejkvällen, vi blev 11 och med så många kvinnor i samma rum kan de inte bli annat än en kannon kväll. Det blev lite vollyboll, mycket snack och många goa skratt   Tu...

Presentation


Jag o Virus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards