Kia

Alla inlägg under juni 2009

Av Carina - 30 juni 2009 10:48

Åkte till Helsingborg igår för att shoppa, vi körde tidigt och var inte hemma fören efter 10. Vi var helat slut, många timmar att gå i affärer, och varmt var det. Köpte några tröjor och lite annat till mig, en skjorta och några linnen till Jocke och ett jätte ben till hundarna. Jennifer hittade lite hon också. Det var jätte kul med en heldag för shopping, inte lika kul att kolla kontot sen, men de är sånt man får ta. Man måste få släppa loss och handla lite ibland. Det är kul att komma iväg, man behöver det. Nästa shoppingtur, får bli Nova lund. Dom har många butiker där också :)

Men idag får jag ägna mig åt städning och tvätt. Hoppas inte det blir lika varmt idag.

 

Var rädda om er

Kram

Av Carina - 26 juni 2009 14:09

Idag fyller mitt lilla Virus 1 år.

Av Carina - 23 juni 2009 14:48

Efter många turer fram och tillbaka, om jag ska köpa en eller inte. Så har jag då äntligen kommit till skott och köpt mig en cykel. Ibland är jag nog den veligaste människa som finns. En fin svart cykel blev det. Jag har inte cyklat på många år, så får väl öva först, så jag inte far i gatan och slår halvt ihjäl mig. Jennifer tyckte att det var bäst att jag övade runt kvarteret innan jag gav mig ut i trafiken :)  nej så illa ska det väl inte vara. Nu ska jag göra lite mat, stuvade grönsaker och skinka får det bli idag, inte så dumt. Det är sådan mat man får passa på att göra när Jocke inte är hemma, för han äter inte det. Sen ska jag gå ner en vända på stan, se om jag får tag på några linnen och en keps till Jocke.

Kram

Av Carina - 22 juni 2009 13:26

Då är denna Midsommar helg över. För min del var den lugn. Men det är inte roligt att läsa tidningen efter storhelger. Som vanligt hade det inträffat bråk med knivar. Detta året var det en ung kille som fick sätta livet till i ett bråk på Öland. Ibland önskar man att folk skulle fattade att man kan ha roligt utan alkohol. Men hur ska man kunna lära ungdomar att det funkar utan alkohol, när vuxna alltid måste på systemet varje fredag, för att ha något till helgen, har ju jobbat hela vecka som dom säger. Jag jobbar också, men inte behöver jag alkohol varenda helg för att slappna av och ta det lugnt. Nu ska jag inte gnälla på alla, för det finns otroligt många som inte dricker också, eller som kan dricka med måtta. Men jag tycker det har blivigt mer och mer som böja dricka alkohol. Lite tråkigt men hänsyn till att det finns barn som kommer i kläm. Ibland känns det som om folk inte kan umgås utan att alkohol ska drickas. Sen spelar det ingen roll om det är vardag eller helg. Man hör ju rätt ofta ska du komma över på ett glas vin ikväll. Snart kan man väl inte åka hem till någon på en kopp kaffe, för då är man väl tråkig, men jag kan faktiskt ha kul och vara trevlig utan alkohol. Jag är glad att jag har mina gamla vänner som jag fortfarande kan träffa och ta en kaffe med, och prata skit. Inte för att jag är nykterist, jag kan viste ta mig ett glas vin eller en cider. Och det ska väl alla kunna, men för vissa blir ju alltid för mycket. Kan dom inte känna när det är bra.

Nu har jag gnällt färdig, låter väl som värsta moral kärring.

 

Var rädd om dem ni älskar, vet aldrig när dom inte finns längre

Många kramar till er alla

Av Carina - 16 juni 2009 19:34

En ledig dag, kanon väder bättre kan det inte bli. Även lediga dagar har en del måsten som ska göras, som handla, tvätta, fixa mat och städa upp lite. Men även att jag har gjort alla dessa måsten, har min dag varit rätt lugn. Har gått en lugn och skön promenad med de små, utan att oroa mig, för att regnet ska komma. Nu överdrev jag kanske lite lugn och lugn, den blev så lugn som en promenad kan bli med ett litet Virus, som helst ska springa hela rundan i stället för att gå. Han är ett riktigt energi knippe, det är full fart hela tiden.

Sen har jag kommit igång med att sticka, en kofta, det är jäkligt kul när man inte gjort det på länge. Nu ska jag bara sitta i soffan resten av kvällen med min stickning.

Kram

Av Carina - 15 juni 2009 16:43

Efter en lugn och skön helg, har då sommar jobbet börjat. Idag var det introduktionsdag började kl 8 och slutade kl 16. Vi fick då träffa enhetschefen och sjuksköterskan. Det pratades kost och hygien. Kommunal var där och informerade och det hela avslutades med info om brand. Mycket av detta hade jag ju redan koll på, eftersom vi pratat en del om detta i skolan. Men det är ju aldrig fel med en uppdatering.  Nu är jag ledig fram till torsdag då nästa introduktions dag är. då ska vi prata flyttningsteknik, även det har vi gått igenom i skolan. Men kan ju vara viktigt att vara med ändå. För jag måste nog erkänna att jag glömt en del.

Jag är rätt trött nu efter att suttit still och lyssnat hela dagen. Men har sådan tur så jag slipper ställa mig framför spisen nu. För mina underbara föräldrar bjuder på middag. Så nu ska jag bara fixa till mig lite, sen ska vi köra upp till Asarum och äta.

 

Va rädd om er

Kram

Av Carina - 13 juni 2009 08:39

Igår slutade skolan för denna termin. Inte så att man får sommarlov, men man är ledig nio veckor för att jobba. Börjar på måndag och jobba fram till skolan börjar 17 aug igen.  Jag ska jobba natt denna sommar, ska bli kul att testa på. Det är en fördel med att gå i skolan, för att man har chansen att testa på olika arbetsplatser. Jag har varit inom Hemtjänsten och på ett demens boende och nu natten, sen ska vi ut på praktik en gång till. Helst vill jag jobba på ett vanligt äldreboende. Men jag hinner kanske ändra mig många gånger, innan jag slutar skolan i Januari. Men får se vad som händer. Det är ju inte så att man kan välja och vraka bland jobben precis.

Vi fick en jätte skön morgon promenad idag solen stack fram och det var varmt. Det tyckte nog viggo och virus också, för dom slapp att bli torkade eller duschade när dom kom in. Det är tråkigt när man varit ute med dem i regn. Dom blir ju så  skitiga och blöta, inte så kul med den pälsen dom har. Nej det var skönt att slippa regnet, det har inte gjort annat än regnat några dagar nu, tycker jag. Hoppas på bättre väder nu. Men är det något vi människor inte kan styra över, så är det vädret, och det är nog tur, för tänk vilket liv det skulle bli då.

 

Ta hand om er och dem ni älskar

 Kram från oss

 

 

Av Carina - 11 juni 2009 15:55

Var på psykiatrihistoriska Museet i dag på studiebesök. Det var kanon, så jäkla intressant. Han  som var där och berättade var 86 år och hade jobbat inom psykiatrin sen han var 20 år. Nu hade han hand om museet och lite annat, så han hade ju  inte jobbat som vårdare på många år.

Men han hade verkligen mycket att berätta om hur man behandlade psykiskt sjuka förr. Vilken tur att vi har gått framåt i den vården. Jag skulle vilja säga att det var mer tortyr än vård. Det fanns en avdelning för psykiskt sjuka kriminella och den byggnaden såg mer ut som ett fängelse. Med höga stängsel, men det måste ju vara så, för det finns ju risk för rymnings försök. Han berättade om en kille som rymt, han gick ut och dödade en lite flicka i hopp om att polisen skulle skjuta honom, för han ville inte leva längre. Men det blev inte så, för han blev satt på vård igen, men några månader senare hängde han sig.

Ja det har varit en intressant dag, även om man såg och hörde mycket hemskt.


Va rädd om den du älskar, dom kan försvinna fortare än du anar


Alla får sin beskärda del av lycka och glädje - en del får den dock mer beskuren än andra.


Kram till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards