Kia

Alla inlägg under juli 2009

Av Carina - 31 juli 2009 08:31

Igår blev det inte mycket sovande. När jag kom hem från jobbet, sov jag bara 2 timmar, för jag skulle på stan och fika med Maria. Och det ville jag inte missa, vi hade jätte trevligt. Efter fikat gick vi till garn butiken för Maria skulle kolla på garn och stickor, hon vill ju lära sig att sticka. Det slutade med att hon köpte både garn och stickor. Hon i butiken visade hur hon skulle göra. Maria lärde sig väldigt snabbt hur man stickar rätta maskor. Hon fick nog inte mycket gjort igår kväll, det var nog bara stickningen som gällde. Efm fick jag ägna mig åt lite städning, jag var rätt trött så det blev inte mycket gjort, som tur var skulle jag ju inte jobba på natten. På kvällen var jag helt slut, gick i säng redan vid halv 10 och vaknade inte fören 7 imorse.

Hoppas bara att jag kan sova några timmar i efm, för jag ska jobba fredag och lördag natt. Sen är jag ledig ända fram till onsdag natt, om det inte blir något problem, för då kanske jag måste hoppa in extra. Jag har svårt att säga nej, när dom fråga om man kan hoppa in en extra natt. Det är ju brist på personal. Det är rätt konstigt att kommunen inte fick tag i tillräckligt med sommar vikarie, när det är så många som är arbetslösa. Måste ju faktiskt bero på att folk inte vill jobba. Men det är väl enklare att bara sitta och gnälla, att det inte finns några jobb, än att söka några.

Va rädd om er Kram

Av Carina - 19 juli 2009 10:08

Nu är denna östersjöfestival över. Jag var ledig lördagsnatten annars har jag jobbat dom andra nätterna, så jag har inte sett så mycket av festivalen. Men igår kväll var vi ute en runda. Jag var tvungen att testa älg kebab, för dom sa det var så gott. Och det var jätte gott. Jag tycker inte det var lika mycket folk som det brukar, kan ju bero på vädret. Det regnade o åskade en hel del här på dagen, men vi klarade oss det var bara lite kallt tycker jag. Sen saknade jag live banden som bruka spela vid hamnen, där hade dom en DJ som stod och spelade. Det var lite tråkigt. Det finns så många bra band i Karlshamn. Så det var lite synd att dom inte fick spela, för jag vet att många av dem hade gärna spelat på Östersjö. Idag ska jag bara ta det lugnt, ska jobba imorgon natt igen

Ha en bra dag Kram

Av Carina - 12 juli 2009 20:15

Nu är det snart Östersjöfestival i Stan igen. Förberedelserna har redan börjat. Som vanligt kommer det nog att var så mycket folk, att man knappt kan ta sig fram till butikerna. Men det kan vara rätt trevligt, även om jag tycker att det kan bli för mycket ibland. Men det är kul att det händer något i denna stad, för det är inte ofta. Jag tycker det är kul att gå runt och kolla på alla som står lite här och var och spela musik. Och sen måste jag ju ut och köpa några påsar nötter, som jag alltid gör. I år jobbar jag nästan hela festivalen så det blir Lördagen efter att jag sovigt lite, som jag kan gå uppp stan. På Kvällen ska vi gå ut hela familjen. Louise och Rickard kommer ner från Karlstad på Onsdag kväll, ska bli så kul för jag saknar ju dom. Rickard har aldrig varit nere på festivalen innan, så det kommer ju att bli kul. Han tror nog inte det är så stort som vi säger :)

Det hela börjar på onsdag kväll med Ulf Lundell som spelar på torget. Eftersom jag bor så centralt, räcker det att jag sitter på balkongen, så hör jag han.  

Det som inte är så kul, under festivalen, är när man är hund ägare och bor i stan, för det ligger söndrigt glas överallt, man måste ha koll på vägen hela tiden när man är ute och går, Jag tar inte med mina hundar när jag går upp på stan, för jag tycker det är hemskt när dom har hundar med sig på sådana ställen. Det är ju knappt så man kan ta sig fram själv. Nej hundar har det bättre hemma, än att trängas med en massa människor. När jag går ut med mina, går jag där jag vet att det inte är så mycket folk, utan att vi kan ta oss fram. Och sen näsan i asfalten, :) så jag ser att det inte ligger glas, så dom gör sig illa.

Ha det bra vi kanske syns på stan

Av Carina - 12 juli 2009 12:11

  

Ja då har man jobbat denna helgen, nu är jag ledig till torsdag natt. Det går jätte bra att jobba nätter, har inte några problem med det. Det är ett jätte roligt jobb. Man jobbar 10 tim, och dom timmarna går jätte fort, jag tycker 10 tim på dagen går inte alls så fort. Alla (nästan) :) är ju väldigt snälla och goa när man kommer in till dem på natten.

På 2 avdelningar är det vanligt äldreboende och 2 avdelningar som är kortidsboende. Vi har ju även palliativ vård där. Det kan kännas lite tungt när dom är så svårt sjuka. Man känner sig rätt maktlös när man inte kan göra något för dem. Det enda är ju att försöka lindra smärtan. Göra deras sista tid så bra som möjligt. Man vet aldrig om dom är kvar, när man kommer nästa natt. Det kan vara rätt tufft. Jag tror att det tar ett tag innan man vänjer sig vid det. Många tankar som far genom ens huvud i sådana situationer.

 

Ha en bra dag

Av Carina - 6 juli 2009 15:48

Nu har dom lovat regn och åska i många dagar, men jag har inte sett mycket av det. Några skurar har det kommit, men det har inte varit mycket. Jag blir helt slut av värmen och har lite svårt att sova, vilket jag behöver, allra helst när jag ska jobba på natten. Jag tillhör dem som lider jäkligt mycket av denna värmen. Hundarna mår inte heller bra av att det är så här varmt. Viggo är väldigt dålig på att dricka, så han måste jag ge ett glas vatten i mellan åt, för att han ska dricka. Virus behöver jag inte oroa mig för, han dricker för 3 :)

Nej jag ska väl inte klaga för mycket på vädret, då kommer det väl massor av regn, så då klaga jag på de :) men jag är inte ensam, om att aldrig bli nöjd med vädret.

Gud vad jag är seg nu. När jag kom hem från jobbet idag, gick jag ut med hundarna och åt lite frukost, kom i säng vid 9 ungefär. Vaknade igen vid 11 tiden, då Annalena kom in för en kaffe och lite skitprat innan hon skulle till jobbet igen. Sen har jag varit igång med att städa, torka golv och plockat undan lite, fixat lite mat. Men jag var för lat, för att gå ner o handla, så jag skickade ner Jocke, till att göra det. Nu ska jag ta en promenad med hundarna igen, sen tänkte jag sätta mig med en kaffe och faktiskt lösa lite korsord, vilket jag inte bruka göra, för jag har inte ro till att sitta med det. Risken är väl att jag sitter och somna. För nu är jag trött.

Många kramar från oss, va rädd om er

Presentation


Jag o Virus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards