Kia

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carina - 20 oktober 2009 21:02

Igår blev vi klara med inlämningsarbetet om judendomen. Ove kollade på det och tyckte det såg jätte bra ut. Skönt.

Så idag var det bara att gå igenom och plocka ut den informationen, som vi ska ha med i redovisningen.

För vi kan ju inte sitta och läsa allt som är med i inlämningen, skulle vara rätt jobbigt för dom som ska lyssna.

Det är inte så lätt, men jag tror att jag har fått ihop det. Man kan som sagt bara göra sitt bästa, och är det någon som inte gilla det, så kan man inte göra något åt det.

Men självklart hoppas man ju att någon ska lära sig lite av vad man har att säga.

Själv har jag lärt mig massor om judendomen, så det här arbetet har varit riktig roligt. Och på torsdag får man lära sig lite mer om andra kulturer. Ska bli intressant.


Jag tycker faktiskt, att alla i klassen är duktiga på att redovisa. Man får inte ta det så jätte allvarligt. Det viktiga är ju faktiskt, att det ska vara roligt.

Det är ju faktiskt bara en redovisning, och ingen tävling om vem som är bäst eller har gjort mest.


Ha det gott.

Av Carina - 20 oktober 2009 15:24

Har suttit och kollat på lite foton nu. Måste bara lägga ut ett par bilder på när Viggo och Virus var valpar. Många har svårt för att fatta att Viggo var alldeles kolsvart som valp, för nu är han ju grå.


Säga vad man vill, men dom är bara så underbart söta, nu kanske alla kan fatta, varför jag säger att jag vill ha en till.

Viggo 8 veckor

Viggo den dagen vi hämtade hem han.


Louise med Viggo

Louise tur att gosa lite 


Virus 8 veckor  

Virus i lektagen


 Virus  

Man blir fort trött när man är liten


Ha en bra dag Kram

Av Carina - 19 oktober 2009 16:48

Nu har Maria precis gått, vi har suttit och jobbat med Redovisningen hela dagen. Jag känner mig lite trött i huvudet nu, har inte gjort annat än läst böcker som handla om Judendomen och skrivit om det i tre dagar nu. Det är jätte intressant. Men svårt att veta vad man ska ta med, man skulle kunna ta med hur mycket som helst, men det går ju inte.

Men jag är rätt nöjd med det vi har fått ihop. Så ett godkänt ska det väl bli.


Nu ska jag laga lite middag, det får bli Bruna böner, både jag och Jocke älskar det.

Sen en liten tur med hundarna, sen ska jag bara slappa resten av kvällen.

Ha det gott

Av Carina - 19 oktober 2009 08:21

Nu är denna helgen slut och det har varit plugg hela helgen. Maria har varit här både lördag och söndag, vi har varit så flitiga.


Igår skulle jag baka bröd, jag la Jäst paketen på bordet och gick därifrån, vilket jag inte borde gjort för när jag vänder mig om, så är mitt lilla Virus uppe och snor det.


Maria undrade vad han hade för gult i munnen, jodå de var ett paket jäst. Han gör verkligen själ för sitt namn min lille kille. Som tur väl var så hade jag mer jäst, så det blev ett bröd. Jag tror han måste ha fel på sina smaklökar, eller har han inga alls, för det kan ju inte varit gott. Han håller mig verkligen sysselsatt, Men söt är han.


Nej nu ska jag fixa till mig, för jag ska gå bort till skolan, och köra ut mitt arbete.


Virus  

Ha en bra dag.

Kram


Av Carina - 17 oktober 2009 20:28

Maria kom vid 10 tiden, vi satte igång att plugga nästan direkt, och sen har vi faktiskt suttit med det hela dagen. Vi har fått mycket gjort, men det är en hel del kvar. Vi har även haft mail kontakt, med Gunnar under dagen, han har skickat sitt arbete, men jag orkar inte gå igenom det ikväll, så får kolla på det imorgon. Så man får väl säga att alla i vår grupp har varit väldigt effektiva idag.

Jag är inte själv troende, men måste ändå få säga att jag tycker det är jäkligt intressant att läsa om judendomen och alla andra religioner.


Jag och Maria avslutade denna plugg dag med en Pizza och ett glas vin, innan hon gick hem.

Nu ska jag sätta mig och kika lite på tv, innan det blir en sista runda med hundarna, och sen blir det sängen.


Ha de gott Kram

Av Carina - 17 oktober 2009 06:55

Nu har jag precis varit en morgonrunda med hundarna, det var bitande kallt, men skönt.

Denna veckan har varit rätt lugn i skolan, vi har slutat tidigt varenda dag, utom igår, för då fick vi ett nytt arbete, så Maria och jag gick hem till mig och började med det, vi höll på till kl 5 ungefär.


Vi har ett stort arbete om Judendomen. Vi ska ha redovisning på torsdag. Så det blir till att jobba hela dagarna för att hinna med. Men det är jäkligt intressant. Maria kommer idag, så vi ska sitta en stund med det, även att det är lördag.

Så det kommer inte att bli så mycket annat gjort idag, men både Maria och jag tycker det är skönt att komma igång med det, så då får man offra en helg. Men vi har så trevligt när vi sitter, så det är helt okej.

Viggo och Virus gillar Maria jätte mycket, så dom är glada när hon kommer, men gladast blev dom nog den dagen hon hade köpt godis till dom.


Igår fick jag mail från Åsa som jag köpte Virus av, med en bild på hans Mamma och 5 små valpa som hon fått under natten, 4 små flickor och en liten pojke. Ni kan ju bara gissa vem som blev sjuk, hade jag bara haft tid med en liten valp, så kan jag lova att jag ringt henne direkt och sagt att den lilla killen ska jag ha. Jag lägger ut en bild, kanske någon mer som blir sugen på en liten



Ha en bra helg till er alla

  



Av Carina - 5 oktober 2009 07:16

Min son var hos läkaren för en vecka sen. Då hade han varit yr och känt sig lite konstig i 1vecka, läkare undersökte han och han fick medicin, så skulle vi se om han blev bättre. Men då kan man undra hur man märker det, om medicinen man får har biverkningar, att man kan bli yr. När vi läste detta kunde vi inget annat än att skratta, även hon på apoteket tyckte det var lite konstigt. Han har blivit  bättre, men fortfarande lite yr, men om det är medicinen som gör det, vet vi ju inte. Men han ska dit på en kontroll till, får väl se vad dom säger.


En sak till som jag kan tycka är lite lustigt, är att det inte finns som krav att man ska öva upp sin svenska, när man ska jobba med människor. Det är ju rätt viktigt när man går till en läkare, att man förstår vad dom säger, man går ju faktiskt dit för att få reda på, vad det är för fel på en. Man ska ju inte behöva ha en tolk med sig.

Dom här läkarna är jätte duktiga de är inte det jag menar, men jag vill kunna förstå vad dom säger.


Ha en bra dag

Av Carina - 4 oktober 2009 07:56

Igår kväll vägrade viggo att gå ut, för det ösregnade. Jag fick lyfta ut han till ett träd, så han åtminstone kunde kissa, innan vi fick gå upp igen. Han är så söt när han sätter sig och bara totalvägra att gå ut. Han hatar regn mer än någon annan. Men nu på morgonen fick vi en underbar promenad, de blåste och var kallt, men jätte skönt. Jag gilla morgonpromenaderna. Dom är bäst.


Igår regnade det hela dagen, och det kommer nog mer idag.

Maria var uppe igår, vi satt och stickade och fikade hela efm. Alltid lika trevligt när hon kommer, och killarna gillar henne jätte mycket.

På kvällen kollade jag på Körslaget, rätt okej faktiskt. Sen gick jag och la mig och läste en bok, och lyssnade på ovädret, regnet smällde i fönstret. Det är rätt mysigt att ligga inne i värmen och höra hur det blåser utanför.


Susanne ringde igår, och frågade när vi skulle ha julfesten, 25 eller 26 dec, eftersom vi är så många, måste vi hyra lokal . Så det gäller att vara ute i tid. Man tänker inte så mycket på det, men det är faktiskt inte så långt till jul, så fort som tiden går är vi snart där.


Helst av allt skulle jag vilja sluta den 22, för då hade vi kunnat åka upp till Umeå, och firat jul där. Men det gör vi nog inte. Men jag ska fråga Ove på måndag, vilket datum det är som gäller. Informationen är ju inte så där jättebra, kan man väl säga. Verkar ibland som om lärarna inte själva vet vad som gäller.

Det hade varit jätte kul att fira jul där uppe, en vit jul, det får man inte när man bor här.


Nej nu ska jag ta mig lite frukost en ostmacka och varm choklad.

Sen ska dammsugan fram, ett måste Puh

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards