Kia

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Carina - 9 december 2009 17:50


......började bra. Dessa dagar har tiden gått lite fortare, vi har inte suttit inne så mycket, utan varit ute hos patienter lite mer, sen är det ju lite roligare nu när man själv får göra lite. Jag har gjort lite omläggningar, tvättat sår, gett insulin, byt stomi och delat mediciner m.m Jag har lärt mig en heldel nytt. Men gud vad massa olika förband det finns, i början snurrade det bara i huvudet på mig, de är tubgas, mepitel, mepilex, mefix, duoderm, och mycket mer.


Sund bara att jag är så jäkla trött, det har bara varit för mycket, med alla inlämningar, prov och praktik. Det ska bli så skönt när detta är över. Visst 2009 har varit ett jätte kul och intressant år, men det har varit mycket jobb också, man har ju i stort sett pluggat 7 dagar i veckan. Även om man inte känner sig så gammal, så märks det att man inte är 20 år längre.

Men jag ska göra de första provet på fredag fm, så är det en sak minde att tänka på. Jag är ledig på fredag, så efter att provet är gjort, ska jag gå upp på stan och se om jag kan hitta lite julklappar och göra lite andra förberedelse inför julen. För till helgen måste jag sitta och plugga inför det andra provet.


Ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards