Kia

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Carina - 12 januari 2010 18:03




Idag har jag rensat och städat garderober. Det är inte klokt vad mycket man får gjort, när man är arbetslös. Här kommer att vara skinande rent i varenda vrå, när denna veckan är slut. Men vad ska man göra, sitta ner på ändan är inget för mig. Hoppas på att det ska bli lite varmare ute, så man kan ta lite långpromenader. Inget jag har lust med när det är så här kallt.


Idag fick jag besked från CSN om hur jag ska börja betala tillbaka studielånet. Jag ska betala var 3 mån. Jag ska göra första betalningen sista februari, sen blir det några år framöver, man har det och dra på. Jag gillar inte lån. Så man kan ju alltid hoppas på jobb snart. Visserligen får jag ju stämpla, har ju dagar kvar där. Men det är ju inte så mycket man får. Men jag ska inte gnälla, det finns dom som har det värre. Jag klara mig, har tak över huvudet och mat på bordet varje dag, så vad ska man gnälla för. Allt ordnar sig tillslut.


Idag var jag även uppe på bokningen och pratade med dom, fick lämna mitt betyg och lite så. Så nu får jag bara vänta och se när dom hör av sig. Dom skulle ta in några nu i januari, så man får ju hoppas att det inte är allt för många som står före. Kommer man inte in nu, så kanske man har tur när dom tar in nästa gång. Jag har ju jobb i sommar, men har inte lust att gå utan jobb så länge, så hoppas det blir lite iallafall. Får jag inget så får jag väl plugga vidare, höja mitt studielån lite till    Annars får jag flytta dit jobben finns, för jag tänker inte gå utan jobb. Visst kan man hitta på en massa annat kul, men utan ett jobb att gå till på dagarna, är det inte mycket värt.

Jag får vara hoppas på lite tur. Vill ju verkligen jobba med detta, annars hade jag inte tagit lån för att utbilda mig inom detta yrke.

Ha en bra Kram


Ovido - Quiz & Flashcards